19 септември 2017 г.

Доклад на секретаря на Съвета за национална сигурност и отбрана на Украйна Олександър Турчинов, ръководител на работната група за проверка на информацията, съдържаща се в статията «The New York Times»

неофициален превод





Уважаеми господин Президент на Украйна!

В изпълнение на Вашата заповед от 16 август 2017 г. работната група и Междуведомствената комисия за политика за военно-техническо сътрудничество и контрол на износа извършиха проверка на публикацията на «The New York Times» за информация за възможно прехвърляне на Държавно предприятие «Yuzhmash Production Association» ракетни технологии, включително ракетни двигатели РД-250 в Корейската народнодемократична република.
В първата степен на междуконтиненталните балистични ракети R-36, P-36 сорб (индекс GRAU - 8К67, 8К69, индекс в САЩ - SS-9 мод.1, SS-9 мод.3) са включени ракетни двигатели RD-250 в размер на 3 броя. , индексът NATO-Scarp) и първите етапи на ракети "Cyclone-2" и "Cyclone-3". Ракетен двигател RD-252 (надморска височина RD-250) е част от втория етап на междуконтиненталните балистични ракети R-36 и P-36orbs. Ракетен двигател RD-262 (надморска височина RD-250) е част от втория етап на ракетните носители "Cyclone-2" и "Cyclone-3".
Въз основа на резултатите от извършената работа и на базата на материали, предоставени от държавните органи, работната група гласи:
съществуващата система за държавен експортен контрол върху международните трансфери на военни стоки и стоки с двойна употреба изключва възможността за прехвърляне на такива стоки в държави, за които Съветът за сигурност на ООН е издал подходящи санкции;
през периода на независимост на Украйна Държавната служба за контрол на износа на Украйна не предостави документи за разрешение за доставка на КНДР на военни стоки и стоки с двойна употреба, по-специално на ракетни двигатели RD-250, техните модификации и техните компоненти;
анализ на изображения от украински експерти на ракетата Hwasong-12, Hwasong-14, по-специално на основния еднокамерен двигател от първа степен, показа, че не използва ракетния двигател RD-250, който е двукамерен. Същевременно не е изключена възможността за използване на отделни компоненти на ракетния двигател RD-250 за неговото създаване;
разработчикът на двигателя RD-250 е руско предприятие NVO "Energomash". През 1965 г. руското дружество е прехвърлило документацията за производството на партидното производство на тези двигатели на държавното предприятие «CB Pivdenne» и държавното предприятие «ПИЦ Pivdenmash»;
всички ракетни двигатели, подходящи за използване във въздуха, включително двигателя RD-250 и неговите модификации, са доставени от държавното предприятие "VO" Pivdenmash " на RSFSR, а по-късно на Руската федерация, само в състава на ракети;
от 1991 г. не са произведени ракетни двигатели RD-250 и модификациите му в Украйна. Технологичната линия за производството на тези двигатели в държавното предприятие "VO" Pivdenmash е разрушена през 1994 г. Оттогава в Украйна няма капацитет за производство на такива двигатели;
30 ракетни двигателя RD-250 и 10 ракетни двигатели RD-262 (видимо модифициране на ракетния двигател RD-250), произведени преди 1991 г. и съхранявани като част от крайния продукт на държавното предприятие "VO" Pivdenmash"  превозвачи "Cyclone-3" от 1992 г. до 2008 г. бяха изпратени в Руската федерация, което се потвърждава от съответните документи на предприятието;
за днес в Украйна са регистрирани и са на разположение:
- в държавното предприятие "VO" Pivdenmash": 3 ракетни превозвачи "Cyclone-2" (1 бр. - 1983 производство, 2 бр. - 1986 г.), което включва 9 двигателя RD-250 и 3 двигателя RD-262 3 единици RD-250 и 1 единица RD-262 във всяка ракета). Тези превозвачи на ракети бяха доставени на Украйна от Руската федерация през 2013 г .;
- в музейните и обучителните фондове на град Днепър: 1 непълна оформление (липсващи тръбопроводи) на ракетния двигател RD-250; 1 учебно оформление за междуконтиненталната балистична ракета R-36 (8K67), която се състои от макети на три двигателя RD-250 и един двигател RD-252. Тези продукти се използват в образователния процес;
проектната, технологичната и друга документация за производството на ракетна техника и нейните компоненти се съхраняват надеждно в специално оборудвани помещения, което се потвърждава от заключенията на компетентните органи на Украйна;
компетентните органи на Украйна осъществяват непрекъснат надзор над предприятията на ракетните и космически комплекси на държавата, като изключват възможността за неразрешен достъп на трети лица до ракетни технологии. Това се потвърждава от задържанията, арестите и присъдите на севернокорейските граждани през 2012 г., когато се опитва да получи съответната технологична документация;
За работата на двигатели от типа RD-250 се изискват подходящи горивни компоненти (хептил, амил). В Украйна такива горивни компоненти не се произвеждат. Производителите на хептил са Русия, Съединените щати, Китай, Великобритания, Германия, Холандия и Белгия. Производителите на амило-оксиданти са Русия, Съединените щати, Китай и Германия.
Следва да се отбележи, че Русия провежда систематична, планирана и откровено провокативна информационна кампания, насочена към дискредитиране на Украйна като надежден и последователен партньор при изпълнението на международните си задължения.
И така, според нашето разузнаване, в началото на юни 2017 г. руската страна първоначално разпредели сред индивидуалните представители на военно-дипломатическия корпус, акредитирани в Москва, позиционния материал, който се разработи със севернокорейските ракети с помощта на украински специалисти.
Също така, руските разузнавателни служби за разпространение на провокативна информация, която дискредитира Украйна, системно използват предварително обвързани връзки с експертната и журналистическа среди на различните страни. В този случай потвърждаването на този факт е разкриването на основното съдържание на материала от по-горе позиция от американски експерт Майкъл Еллеман, чието семейство има много близки отношения с ключови служители от руските специални служби.
По мнението на работната група М. Еллеман е цинично използвана от руските специални служби като една от многото части на предварително установената система за разпространение на провокативна информация.
С голяма вероятност ще продължи да се опитва да дискредитира Украйна в чувствителни области на дейност от страна на Руската федерация.
За да неутрализира отрицателните последици от публикацията в «The New York Times», изключването на възможни спекулации по тази тема в бъдеще и отхвърлянето на информацията, разпространявана от руските специални служби, работната група изготви препоръки към съответните държавни органи.
По време на тестването и експертен анализ на наличната информация и материали, предоставени от държавни агенции на членовете на Междуведомствената комисия, работни групи и експерти са се фокусирали върху факта, че Украйна справедливо и в съответствие с нейните над всеки и всички международни задължения. По-специално, за да се гарантира стриктното прилагане на Общото събрание на ООН одобри Договора за режима за неразпространение на контрол и ракетни технологии в Украйна, установени ефективен механизъм за строг държавен контрол върху изпълнението и проверката на своите международни задължения в тази област.
Отговорната позицията на Украйна се потвърждава от факта, че нашата държава доброволно е загубила всички ядрени оръжия и статута на ядрена енергия в замяна на гаранциите за суверенитет и сигурност, предоставени от ядрените държави на Съединените щати, Русия и Великобритания в съответствие с Меморандум "Относно гаранциите за сигурност във връзка с присъединяването на Украйна към Договора за неразпространение на ядреното оръжие ", подписано на срещата на върха на ОССЕ в Будапеща през декември 1994 г. Същевременно ангажиментите, поети от страните-гарант, не са изпълнени.
Освен това за дълго време Русия продава на Украйна враждебна политика, която води до Крим анексиране и окупация на източните райони на Украйна. Агресията на Русия срещу Украйна днес е под формата на хибридна война, в която Русия освен война силно употреби внимателно планиран информация провокация за системата, за да дискредитира Украйна като надежден и предвидим партньор, особено в такива деликатни международни райони на общността като военно-техническото сътрудничество. Една от целите на такава провокация е манипулация на общественото мнение, за да прикрият собствената активно участие на Русия в много разрушителни кампании.
В този контекст работната група намира статията в «The New York Times» на 14 август 2017 г. като елемент на информационното покритие и насочва вниманието на световната общност към предполагаемото участие на Руската федерация в изпълнението на севернокорейските програми за ракети.
Като обобщим горното и като взехме предвид предложенията на Междуведомствената комисия и материалите на държавните органи по този въпрос, работната група единодушно стигна до обосновани заключения, които напълно опровергават участието на Украйна в изпълнението на програмите на Северна Корея за развитие на балистични ракети.

Източник - Рада національної безпеки і оборони України

Няма коментари:

Публикуване на коментар